Sunday, November 27, 2011

Letter To You

"Dear Boyfriend, 


mungkin apabila kita tidak saling berpegangan tangan pada akhir garisan nanti, takkan ada salah kau, takkan ada salah aku. aku percaya pada takdir jodoh. jodoh sama dengan ajal. itu semua sudah ditetapkan.

Berapa lama pun kita bersama, itu semua kerja Tuhan. Jodoh kita rahsia Tuhan."

With love, girlfriend.

Kembara

Aku hanya perlukan sebotol coke, sekotak rokok yang siap balut dengan weed, satu lighter, satu pen hitam, satu buku tulis, dan sedikit wang.

Mari mengembara.

Wednesday, November 16, 2011

dr.kronik


aku memikirkan kamu setiap hari
semalam, dan besok hari aku akan memikirkanmu kembali

aku melihat tangan halusku, aku memikirkanmu
aku bangun dari tidur, melihat waktu, aku memikirkanmu
di waktu malam, menarik selimut, menarik nafas lega, aku memikirkanmu

aku memikirkanmu
aku memikirkanmu
dan tak ada seorang pun yang tahu

addict

Of all drugs, alcohol, poison, rituals, fancy confections,

pets, nasty behaviours

and dangers --

why the hell am i addicted to him?

me, myself, have no answer!
tak tahu lagi macam mana nak pujuk hati sendiri

replace


sedih itu masih ada. tapi tak tahu macam mana nak cakap. tak tahu macam mana nak luah. tak tahu macam mana nak ludah.

aku hanya tahu buat seperti tiada apa-apa yang berlaku. jadi aku dakap dan gantikan dengan senyuman yang paling manis.

Saturday, November 5, 2011

Wednesday, October 26, 2011

Same game ; same devil


Kita semua dalam permainanhanya tahap yang berbeza
berurusan dengan neraka yang sama, hanya berbeza syaitan.

Think


Berfikir terlalu banyak tentang apa yang orang lain fikirkan tentang kamu, 
akhirnya berubah kepada apa yang anda fikirkan tentang diri sendiri.

Kau

aku rindu.
aku sayang.
siapa?
KAU!
perempuan.
lelaki.
banyak rahsia.
mereka seolah ahli sihir yg bodoh!


tuhan.
temukan aku jalan kebahagiaan.

Thursday, October 6, 2011

piggie

awat babi naa ang jadi manusia?
p jadi babilah!
buat sakit mata aku jaa..


(⌣_⌣)

c o m e b a c k

hello world!

im back...

watch out!

*BIG LAUGH!*

Sunday, July 31, 2011


May the Ramadhan bring peace & prosperity, 
good health & wealth also brigten your life forever..
Salam Ramadhan Al-Mubarak.

Thursday, July 21, 2011

Indah vs kusam

hidup jadi indah
bila bersama mereka-mereka yg indah

hidup jadi kusam
bila bersama mereka-mereka yg kusam

jangan bagi ia kosong

isi sendiri untuk puaskan hati sendiri

Tuesday, July 19, 2011

What if?

what if..1 day u will losing me?
what if..there is NOTHING between us?
what if..i'm leaving you 1 day?


whatever will be..will be!

Sunday, July 10, 2011

Hidup apa ni?!

Anyone? Please answer me?
.............................................
..................................
..........................
..................
.........
...

huzzzz..
huuzzzzz..
asap kepul-kepul..

haih!
aku bukan nak cuba jadi tuhan..
bukan malaikat..
bukan nabi..
bukan bapak syaitan..
bukan bapak iblis..
tak langsung lucifer!

aku cuma mahu jadi orang..
diri aku sendiri!

we pretty love each other but you crash my heart
how do you value it??

huzzzz..
huuzzzzz..
asap kepul-kepul..

ego beserta kerenah..
sultan beserta kuasa..
punai beserta vegina..

maki!maki!maki!maki!maki!maki!maki!

kemudian terasa loser

pundek!

sesiapa tolong jawab..
hidup apa ni?!

Thursday, July 7, 2011

Merajuk

Pabila hitam tetap hitam. Tak mungkin boleh di putihkan. Lelah!


merajuk dengan dunia

Tuesday, July 5, 2011

I just miss it!



Ini blog member aku time belajar Graphic Design kat KLMU dulu. Godek-godek blog dia terjumpa pula ada muka aku dalam ni. Dah lama kot. Sampai tak ingat. Rasa macam bangga sikit. Hahahaha.. Thanks to Botak! Eh? Ingat tak time kita lepak umah Momoe, konon-konon buat 3D sampai pagi, lepas tu siap bersahur, last-last kat kolej aku bagi kau air kotak. Ngahahaha.. Tapi iman kau kuat. Kau still puasa. Aku, LelaAien, dengan Momoe je tak puasa..ngeeee.. I just missed that time.. Ok, bye!

Sunday, July 3, 2011

1 untuk kau

BUKAN AKU NAK KELUAR KAN AIR MATA KAU
KADANG-KADANG MULUT KATA LAIN HATI KATA LAIN
AKU SAYANG KAU

Wednesday, June 29, 2011

Semoga saya perbetul diri!

Happy Wednesday & Salam Isra Mi'raj :)


Tuesday, June 28, 2011

Kesan

kau frust. amik ganja banyak-banyak pun takde effect. 
ternyata frust kau lagi kuat dari effect ganja :)

Saturday, June 25, 2011

Dusta

Senyum. Depan orang ramai.
Gelak. Depan semua orang.
Engkau tengok aku bergembira.
Semua tu dusta. Aku hanya bohong kau.


Hisap rokok banyak-banyak. Aku stress!

Thursday, June 23, 2011

Crestfallen

i always give you the best i could, in everything. 
but you always expect me the worst.


pernah rasa kecewa?
aku tengah rasa sekarang.

It's hurt to be alive

I know..
it's hurt to be alive..

aku dah penat!

satu yang aku pegang untuk hilangkan penat ;
"Tuhan bagi aku macam-macam ujian sebab Dia sayangkan aku''

dengan kata-kata yang aku pegang tu ;
"aku kena sayang Dia balik"


Ujikaji

Beritahu aku apa ada nama lain selain sedih?
yang boleh aku lantangkan?

menangis
menangis

Tuhan, apa lagi ujikaji yang kau campakkan pada aku?
sialan apa lagi yang harus aku telan?
apa lagi Tuhan?
apa lagi?

Cukup-cukuplah. Jiwa aku dah sempit. Dada aku dah sakit. 
aku perlukan rehat sejauh yang boleh. cari ruang bersendirian...

Friday, June 17, 2011

I'm not okay

Anda tahu, orang ramai sentiasa bertanya kepada saya, "adakah anda okey?" tetapi mereka tidak pernah mengharapkan kebenaran. kerana hakikat perkara itu, jika saya okey, anda tidak akan perlu tertanya-tanya.

Thursday, June 16, 2011




it's sad when you realize those who you cared so much about, could be so careless about you.

Pretend

Pretend like nothing happened..
I'm happy
You happy
We happy

Indeed, they're NOT!
Perhaps, NO ONE HAPPY!
Are we happy?
NO!

Silence..
Silence..
Silence..

It's gone

Now everything is like usual
We pretend each other again
Yeahh.. pretend!

Wednesday, June 15, 2011

Kerak nasi

Hati yang walau kerasnya macam kerak nasi.
Rendam dengan air, lembiklah jadinya.
Perempuan.
Adakah itu alasan kau untuk rodok dan hancurkan hatinya berkali-kali?
Berapa besar agaknya tangki air yang kau mampu curahi?
Dan berapa banyak pula kerak nasi yang perempuan miliki?

Lebih

Bila tiba saat kematian 
manusia jadi lebih prihatin
lebih berperasaan
lebih kemanusiaan
lebih!


Ternyata
Kematian lebih enak dari kehidupan?

Budak-budak

Kamu masih budak-budak.
Yang umur tak sampai pun suku abad.
Menunjuk kegagahan masing-masing membuli yang lain.
Duit pun masih minta pada mak bapak.
Nak bermain pun tidak layak.
Apatah lagi untuk bercakap banyak.
Otak kecil, fikiran singkat.
Bergaduh tak kena tempat.
Istilah memback'up kawan adalah sangat lawak!


See, i told you.. Kamu masih budak-budak.


(p/s : Susulan dari pergaduhan budak-budak sekolah yang aku nampk tadi.)
berhentilah.memberi.harapan.
tidakah.kau.perasan.
aku.sedang.mati.perlahan-lahan.


Imogen Heap - Speeding Cars


This makes me feel happy :)

Marijuana

Ada banyak benda yang selalu aku teringat. Menyesal. Untuk semua dosa-dosa aku yang tidak boleh di bilang dengan jari. Ketagih melakukanya. Kalau tuhan baca ini. Aku mintak maaf....

Menjadi seorang remaja memang sangat susah. Senang hanyut. Yang kiri cuit, ke kiri. Yang kanan lambai, dah ke kanan. Belum depan dan belakang. Tapi, sekejap. Bukan takdir yang ingin disalahkan. Tuhan, aku bukan salahkan Kau. Kalau Kau baca ini, aku betul-betul bukan salahkan Kau. You're doing Your job very well! Tapi aku hidup di jalan yang salah. 

Boleh Kau lemparkan aku pelampung untuk selamatkan aku dari gelombang Tsunami ini?

Kalau boleh undurkan masa. Aku ingin menjadi baik.


Tuesday, June 14, 2011

Kebal atau bebal?

Keting lebam.
Punggung kebas.
Peha terasa berat.

Awak penat.
Kau penat.
Yang lain penat.
Aku juga penat.

Tak apa!

Asalkan kita penat bersama-sama.

Ya, perihal kita.

Yang orang luar hanya tahu mencerca dan melulu membabi buta.
Peduli apa?

Kau bebal.
berlagak macam kebal.
Asal boleh kau ingin cuba semua.
Lihat apa yang kau terima?

Dalam kesunyian malam, hanya di temani beberapa buah kenderaan lalu lalang.
Kita kepuasan.

Hanya yang mengerti erti puas, tahu mengenai bebelan ini.
Puas?

Sunday, June 12, 2011

Subsist


Mungkin kita terlalu baik untuk memberi kasih kepada seseorang. Memberi percaya kepada seseorang. Memberi senyum dan ketawa kepada seseorang. Baik atau bodoh kah kita? Bodoh! Aku harap aku tergolong dalam orang yang bodoh. Bodoh kerana inginkan orang di keliling aku bahagia. Bodoh sebab anggap semuanya seperti sedia kala. Melihat sesuatu yang nampak seperti ok. Tapi pada dasarnya tidak! Mungkin aku sebenarnya manusia yang berhati batu. Inginkan semua di dalam perancangan aku berjalan dengan lancar. Mungkin juga aku sebenarnya manusia yang mahu semuanya gembira tanpa memikirkan setiap inci hati-hati mereka. Aku sudah tergolong dalam manusia jahat. Aku jatuh cinta. Aku bercinta. Aku gembira dengan manusia yang buat aku bahagia. Aku simpan dalam hati. Bagi jiwa tenang. Buang semua rasa bersalah. Jadikan semuanya seperti tiada apa-apa. Mungkin aku hanya menurut dan merasakan hidup itu terlalu mudah. Mungkin aku yang terlalu bodoh. Suatu hari nanti. Dia mungkin akan mengerti.

Hide


Jangan paksa. Kalau tak suka. Kau yang lepaskan. Bukan aku.
Tiada rugi. Tiada mati. Hanya benci.
Jika itu yang kau mahu.

Silakan.

Saturday, June 11, 2011

Kayuh

Kalau lah dapat kayuh bersama awak. Awak di kiri. Awasi saya yang di kanan.

TUNGGU!


Kontra


kau tanya aku.

apa itu sedih?

aku jawab "dulu"

dan kau tanya lagi,
apa itu bahagia?

aku jawab "sekarang"

sekian.

Monday, May 23, 2011

Smile = Alive

There are so many test that i have to faced lately. But i still can SMILE. Even it's hurt. Pain. Agonizing. 

Ini bukan kisah cinta. Bukan juga kisah diri di anak tirikan oleh keluarga. Ini kisah sesuatu yang tidak di ramal, dan ianya berlaku pada batang hidung kita!

Di depan teman, aku boleh ketawa riang. Boleh ke sana, ke sini, selagi terdaya. 

Senyum. Penyembuh segala penyakit. Is it true? If yes, I want to practice in my life. Because i need it!

Aku penah berkata pada teman yang rapat dengan aku ; ''Aku boleh senyum-senyum lagi beb, even faced dengan benda ni. Lepas satu, satu yang aku dapat. Tapi jauh di sudut hati aku, runsing....." -"Jangan macamtu, insyallah ada penyembuhnya nanti.. dari sekarang ko kena usaha cari pnyembuhnya, jangan lambat-lambat, nanti melarat, lagi bahaya" - kata dia.

Ok. Just keep smile. Faced it. Make an effort and praying.

Untuk hari ini saja, aku akan selalu tersenyum penuh kegembiraan dan kebahagiaan untuk aku bagikan kepada orang-orang di sekitar aku.
Untuk hari ini saja, aku tidak akan terpengaruh oleh sikap negative orang lain.
Untuk hari ini saja, aku tidak akan menilai orang lain. Semua orang, semua makhluk hidup ciptaan Tuhan saya cintai sebagaimana adanya.
Life is a gift, don't take it for granted. Don't look back and ask why. Instead, look forward and ask why not.
I wish, if i can SMILE all the time and hide all the pain right there :)

Sunday, May 22, 2011

Subhanallah.

Ada kau terbayang syurga indah yang menunggu tiap anak yatim yang terkorban?
Ada, kan?
Tapi kau salah.
Ia subhanallah LEBIH dari itu.
Takziah di ucapkan pada yang terkorban.
Allah lebih menyayangi dan mengetahui apa yang terjadi.
Kita sebagai hamba hanya perlu redha setiap ujian-ujian yang di turunkan.

Innalillahiwainnailaihirojiun.


Monday, May 2, 2011

Sweet Pain :)

I am stuck pig-sweaty in bed with a ridiculously chest pain. Breathless. Blown. I want to do so many things but so much pain is dragging me down. It’ll be alright. Countless other people have it worse than I do.

Aku dipinjam hidup.
InsyaAllah it’ll be alright.

Saya pernah berdoa sekali untuk sakit, “Dear Allah, whenever I forget You, please make me sick.” I said that!  SubhanAllah, sure enough. Tapi aku tak pernah menyesal dengan doa itu. I need this.

Aku dipinjam sebab untuk hidup.
Alhamdulillah..

Semalaman aku tak dapat tidur. Mungkin terlalu fikirkan hal ini. When i wrote this, I’ve not much energy to type further and not that many of idea either, to be honest. I do not need sympathy from anyone.

Aku dipinjam Mama dan Abah yang melahirkan dan mereka masih hidup.
Alhamdulillah..

Anger, sadness, hatred and suspicion around. No exception to their own hearts. Feeling that too much! This negative aura of infectious diseases. Which already immune, no need for painkilling drug. I also already beginning to show symptoms. But for me, already know what the cure.

Aku dipinjam teman hidup.
Alhamdulillah..

To brighten up our gloomy day, to remind ourselves the gift of health, and the opportunity of being able to laugh and love, walk and work, pray and breathe, eat and drink, so I put up a couple of happy pictures of us smiley people, so that everything else we sometimes take for granted as we’re too busy dwelling on worries we ourselves have created.

What do i want?
Nothing.
Cuma dipanjangkan tempoh pinjaman.
Amin ya rabbal alamin.


Endless thanks to Allah, glory be to Allah, praise be to Allah. May your kind prayers and every ounce of its goodness returns to you.




Sunday, April 17, 2011

BROKEN
I’m drowning in the tub, you’re lying on the floor
I’m waiting to be saved, you’re waiting to be saved
I’m bleeding every night, you’re dying on the inside
I’m waiting to be cured, you’re waiting to be cured
I’m too tired to try, I’m too hopeless to hope
We need to be fixed but we won’t fix
And your heart, too broken to be given
In pieces I can’t hold
I’m too tired
You’re too hopeless
We’re too broken
We’re too broken

Grieving

Grieving. It's Happen when you hurt! Pernah sekali terdetik berkata dalam hati, dunia ini tidak adil! But who am i to dispute or determine what have been set to me. I was lucky still have family & friends who is always there when i need them. If i lost my beloved boyfriend, i cried! All day long! But i'll be grateful because i don't lost my beloved family. If my beloved boyfriend left me, i cried! All day long! But i'll be grateful, because my beloved friends don't left me. People change. But i do still believe the love that my family & friends show don't change! They are always there for me :)

Only one things that make me grieving... Someone that i really need more attention... Someone who had promised me... The one who give me hope... and the one that i ever loved before...

I patiently waited for something to replace my dark... I’ve got no one here by my side... And even if you left a long time ago... I miss you so... And you always say that you love me more... But you never show it to me before... I’ll always know I was never your muse... It’s hard because you don’t come around anymore... I hope you find whatever is... You’re looking for... I hope you miss the streets like I do... Because this is what love of me and you...


Friday, March 25, 2011

Awry



I miss'ing the old us :'(

Tuesday, March 15, 2011

Anjing Dalam Islam.

Saya tak berapa selesa untuk mempersoalkan tentang ini. Tapi selalu tertanya tentang soal hukum pembelaan anjing. Memang dah terang-terangan anjing itu haram dalam islam. Tapi sering saja saya lihat orang islam dekat dengan anjing. Saya masih lagi study mengenai hal ini. Tidak lah cakap hebat dalam soal hukum halal haram. Diri sendiri pun tak berapa betul lagi. Banyak sebenarnya kes-kes begini terjadi. Tapi saya ambil beberapa contoh untuk memberi kesedaran buat diri sendiri.

Kes pertama :

Wanita melayu berkahwin dengan lelaki india. Bela anjing. Buat macam bela kucing. Bermain-main. Petang-petang bawak jalan-jalan macam style orang kafir.

Kes kedua :

Wanita melayu juga. Tetapi bertudung litup, malah labuh. Membela anjing dan anak-anak bermain dengan anjing ibarat bermesra dengan kucing.

Kes ketiga :

Masih lagi keluarga melayu. Membela anjing. Tetapi membela untuk menjaga rumah. Dijadikan sebagai pengawal.

(Kes-kes yang di huraikan semuanya berlaku di sekeliling saya. Benar-benar terjadi.)

Seriously, saya tak faham apa yang bermain di fikiran mereka-mereka tu. Kalau yang gunakan anjing untuk menjaga rumah, atau kebun, saya boleh terima lagi. Tapi yang bertudung litup? Biar anak-anak main bersama? Mazhab mana yang mereka ikut? Mana soal hukum halal haram dalam agama kita? Bertudung sebab kata membuaka aurat itu haram. Tapi, membela anjing malah bermain-main bersama itu apa? Orang kata sentuh anjing kalau tangan tak basah tak apa. Tapi jangan terkena air liurnya. Diwajibkan untuk menyamak, sebab najis yang paling berat. Terlalu banyak persoalan yang timbul.

Saya ada membuat beberapa penyelidikan (macam csi pula). Dalam apa yang saya baca dan fahami, jika memelihara anjing dalam islam TANPA ada keperluan, dilarang sama sekali oleh Nabi, nak-nak jika memeliharanya di dalam rumah.

Adanya anjing dalam rumah seorang muslim memungkinkan terdapatnya najis pada sekitar rumah di sebabkan  anjing yang tabiatnya suka menjilat.

Dimana Rasulullah s.a.w. telah bersabda:

"Apabila anjing menjilat dalam rumah kamu, maka cucilah dia tujuh kali, salah satu di antaranya dengan tanah. (menyamak) " -Riwayat Bukhari-

Rasulullah s.a.w. juga pernah mengatakan:

"Malaikat Jibril datang kepadaku, kemudian ia berkata kepadaku sebagai berikut: Tadi malam saya datang kepadamu, tidak ada satupun yang menghalang aku untuk masuk kecuali karena di pintu rumahmu ada patung dan di dalamnya ada korden yang bergambar, dan di dalam rumah itu ada pula anjing. Oleh karena itu perintahkanlah supaya kepala patung itu dipotong untuk dijadikan seperti keadaan pohon dan perintahkanlah pula supaya korden itu dipotong untuk dijadikan dua bantal yang diduduki, dan diperintahkanlah anjing itu supaya dikeluarkan -Riwayat Abu Daud, Nasa'I, Tarmizi dan Ibnu Hibban-

(Hadis nie copy paste. So, tak tahu lah ape benda alahnya korden tu)

Anjing yang dilarang dalam hadis ini hanyalah anjing yang dipelihara tanpa ada keperluan.

Anjing yang dipelihara karena ada kepentingan pula, misalnya untuk berburu, menjaga tanaman, menjaga binatang dan sebagainya dapat dikecualikan dari hukum ini. Sebab dalam hadis yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan lain-lain, Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Barangsiapa memelihara anjing, selain anjing pemburu atau penjaga tanaman dan binatang, maka pahalanya akan berkurang setiap hari satu qirat." -Riwayat Jamaah-

Berdasar hadis tersebut, sebagian ahli fiqih berpendapat, bahwa larangan memelihara anjing itu hanya makruh, bukan haram, sebab kalau sesuatu yang haram sama sekali tidak boleh diambil/dikerjakan baik pahalanya itu berkurang atau tidak.


Dilarangnya memelihara anjing dalam rumah, bukan berarti kita bersikap keras terhadap anjing atau kita diperintah untuk membunuhnya. Sebab Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Andaikata anjing-anjing itu bukan umat seperti umat-umat yang lain, nescaya saya perintahkan untuk dibunuh." -Riwayat Abu Daud dan Tarmizi-


Rasulullah pernah juga mengkisahkan kepada para sahabatnya tentang seorang laki-laki yang menjumpai anjing di padang pasir, anjing itu menyalak-nyalak sambil makan debu karena kehausan. Lantas orang laki-laki tersebut menuju sebuah sumur dan membuka kasutnya kemudian dipenuhi air, lantas minumlah anjing tersebut dengan puas.

Setelah itu Nabi bersabda:
"Kerana itu Allah berterimakasih kepada orang yang memberi pertolongan itu serta mengampuni dosanya." -Riwayat Bukhari-
Dari apa yang saya baca dan fahami sendiri pada setiap hadis-hadis berikut, sedikit sebanyak terungkai persoalan yang sering bermain dalam fikiran. Tapi macamana nak berikan kesedaran pada yang melakukan? Tepuk dada, tanya selera :) 



Monday, March 14, 2011

المريض

Bolehkah saya bersabar?
Ye, saya mesti bersabar!
Kawan-kawan tanya, ''sampai bila kau nak bersabar?''
Tak tanya pun, saya sendiri nak bersabar ; asal mampu bersabar.
Tapi kadang-kadang kesabaran tak dapat juga di atasi.
Saya takut kalau saya hilang sabar..
Sebab, benda tak elok yang di luar kawalan saya boleh berlaku.
Nasib ade pepatah menyatakan "sabar separuh daripada iman."
Tapi sampai bila?
Sebab terlalu bersabar lah orang pijak kepala kita.
Buat tak port dengan apa yang berlaku pada kita.
Tidak hiraukan perasaan kita.
Buat tak tahu tentang keadaan kita.
Sepatutnya saya tidak patut mengeluh semua tu.
Walau apapun pelbagai tekanan, dugaan dan cabaran yang terpaksa ditempuhi ; 
Insyaallah, saya akan terus tenang, berdoa, istiqamah dan sabar.
Sepatutnya juga saya kena sabar dan redha dengan segala ujian yang di beri kerana...
pasti hikmahnya juga akan diberikan!