Tuesday, January 8, 2013

Jujur.

Perasaan orang yang bersalah memang lain. lumrah manusia berbuat salah. mana ada yang ada sempurna. aku bukan nak cover dengan perumpamaan tu sebab aku yang buat salah. tapi memang ini salah aku. sampai bila bila akan rasa bersalah kalau tak jujur. menipu orang yang bagi kepercayaan pada kita sepenuhnya. orang yang aku terlanjur sayang sampai aku tak reti nak sayang orang lain melainkan keluarga dan teman teman rapat. orang yang twenty four seven take care of me. orang yang menjadi kegemaran aku sendiri. jalan penyelesaian, jujur.

aku ambil jalan tu. tapi sebenarnya sebuah kejujuran lagi sakit rasanya pada orang yang kita perdayakan. seribu juta maaf dipinta sayang. sesungguhnya melakukan kesilapan itu manusia, dan yang memaafkan kesilapan itu juga manusia. kamu.

syukur alhamdulillah everything is going back to normal. thanks for forgiving me, dan terima kejujuran ini walaupun sakit pada awak. you cheer me up when I'm sad. but this time I can't cheer you up because of sad that I've been created. sorry for the honesty :(


No comments: