Wednesday, August 15, 2012

Pahit vs Manis Ramadhan

Kebelakangan ni macam macam dugaan aku dapat, tapi macam biasa lah, aku relex je. aku bukan macam zaman moral rendah dua, tiga, empat, lima, enam tahun yang lepas. zaman akal cetek, yang akal letak kat lutut, zaman rebel lebih. bila tension, drugs.. bila depress, pills.. bila frust, fikir lebih baik mati! sekarang makin matang, makin berakal, makin cool, makin perempuan (dalam usaha) dan makin teratur dalam percakapan. HAHAHAHAH! ini kelakar.

pahit ;
persetankan apa yang orang kata pasal aku. apa yang orang fikir pasal aku. hidup aku sekarang makin teratur dan makin bahagia. aku dah penat jaga hati orang sebenarnya. jaga hati orang yang aku sayang, orang yang aku respect, orang yang aku always fikir positif about them, but what do I get back? nothing! only one word to them.. selfish! orang macam ni sebenarnya takde perasaan. elok berkawan dengan Edward Scissorhands. they are mostly physically sick. butuh perhatian mungkin. kesian. 

manis ;
hey! gaji bulan ni tak sempat  nak luak pun. tadi dah dapat duit raya dari boss. esok dapat bonus pula dari boss. esok juga dapat payment freelance job untuk pre weeding aida. alhamdulillah. syukur. berkat sabar kot. even pahit, kisah-nya lain. tapi bahagian manis-nya, dapat ganjaran lain. 

Ramadhan ;
selain menahan nafsu lapar dan dahaga, tahun ni ramadhan aku di uji menahan sabar yang lebih! terasa dugaan maha hebat Kau berikan. dengan segala rasa, aku belajar dari hari hari semalam. so, aku okay :)


ya tuhan. semoga panjangkan ketabahan dan kesabaran hamba mu ini.

No comments: