Monday, March 14, 2011

المريض

Bolehkah saya bersabar?
Ye, saya mesti bersabar!
Kawan-kawan tanya, ''sampai bila kau nak bersabar?''
Tak tanya pun, saya sendiri nak bersabar ; asal mampu bersabar.
Tapi kadang-kadang kesabaran tak dapat juga di atasi.
Saya takut kalau saya hilang sabar..
Sebab, benda tak elok yang di luar kawalan saya boleh berlaku.
Nasib ade pepatah menyatakan "sabar separuh daripada iman."
Tapi sampai bila?
Sebab terlalu bersabar lah orang pijak kepala kita.
Buat tak port dengan apa yang berlaku pada kita.
Tidak hiraukan perasaan kita.
Buat tak tahu tentang keadaan kita.
Sepatutnya saya tidak patut mengeluh semua tu.
Walau apapun pelbagai tekanan, dugaan dan cabaran yang terpaksa ditempuhi ; 
Insyaallah, saya akan terus tenang, berdoa, istiqamah dan sabar.
Sepatutnya juga saya kena sabar dan redha dengan segala ujian yang di beri kerana...
pasti hikmahnya juga akan diberikan!

No comments: